Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 2060 ggr
Vanja
1/21/16, 4:14 PM

Naturfoto (N)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte visa min bild här också, vad tycks? 

Jag kan störa mig ibland på taket i bakgrunden, men ibland ser jag den inte alls.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
JazzBass
1/22/16, 7:51 AM
#1

Det är en riktigt trevlig bild med fin komposition, men du har rätt i att huset i bakgrunden stör lite grann. Bilden skulle också funka i svartvitt, och något nermörkad (testade att öppna curves, skapa en punkt i mitten av linjen och dra den neråt lite grann. Funkade bra). Kanske lite mer "artsy" som svartvit. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Bagtjesen
2/1/16, 1:12 PM
#2

Bra exponerat i motljus, men det beror på att automatiken lyckats väldigt bra, mer än vad automatik brukar göra. (både exponeringen och den automatiska vitblansen). Tycker att den passar bra som färg, det är fina toner, men naturligtvis går det att leka med den precis som JazzBazz säger. Det är inte säkert att kameran lyckas lika bra med automatik nästa gång (testa likande motiv flera gånger under likande motljusförhållanden, så tror jag du kommer att se att det inte alltid kommer att bli lika bra. Så sök på nätet på "motljus" och se i kamerans manual hur du ändrar motljuskompensation och t ex Vitbalans manuellt.


uffelarsen
2/1/16, 2:07 PM
#3

Du har ett "bra öga" gillar din komposition. Visst stör taket men det är ändå inte riktigt det man ser i din bild :-) Visa gärna fler bilder.

Upp till toppen
Annons: