Annons:
Etikettövrigt
Läst 1262 ggr
CarolinePettersson
2015-08-30 07:55

Nikon Kamerahus?

Jag har en Nikon D7000 som senaste tiden har krånglat  dvs bakfokuserat slutat fungera med vissa objektiv till att lagt av helt nu. Den visar bara Err i displayen. 

Jag vet inte om det är värt att laga upp den då den inte har presterat tillräckligt bra med mina nya objektiv. 

Drömmen är såklart att köpa en D3 eller D4 men som student är det inte ens möjligt i  dagsläget så jag undrar om ni kan tipsa om någon Nikon kamera som är bra men inte snordyr.  

Jag fotograferar främst hästsport, natur (vilda djur i rörelse) så behöver ha en kamera som gärna kan pumpa ut minst 7bilder/sek

Annons:
[SirKnasen]
2015-08-30 08:17
#1

Inte något så enkelt att det rör sig om äldre objektiv man manuellt kan ställa bländare på och du har råkat ställa något annat än f22 (röda läget på objektivet)

Bagtjesen
2015-09-01 10:45
#2

Pröva med en annat kamerahus för att se om det är något/några objektiv som du fått fel på. Slarvigt/skevt försök att sätta på objektiv kan skada objektivens kontaktpunkter eller de på kamerahusen. Om kamerhuset är felaktigt borde det inte fungera med något objektiv, eller? Stäng alltid av kameran/huset när du byter objektiv.


CarolinePettersson
2015-09-02 07:25
#3

Har testat med alla mina fyra objektiv och det står err på samtliga :(

Bagtjesen
2015-09-02 10:14
#4

#3 om objektiven fungerar med andra kamerahus så är det troligen kontakterna på kamerahuset som spökar. Kolla om det ser smutsigt ut, ser rispat eller trasigt ut. Om det bara är kontaktringen som är skadad så är det nog lönt att reparera den.


CarolinePettersson
2015-09-08 07:51
#5

Det hjälpte inte heller, men nu har jag köpt en begagnad Nikon D3 som är påväg :D

Upp till toppen
Annons: