Annons:
Etikettövrigt
Läst 1215 ggr
Anngerd
4/22/15, 11:38 PM

Foton på Instagram

Hej! Om man publicerar foton på Instagram kan vem som helstcsno dem då eller är de skyddade på något vis?

Annons:
Inkanyezi
4/22/15, 11:42 PM
#1

Du kan inte skydda bilder som läggs ut på nätet.

Lagen tillåter inte att andra använder dina bilder, men de går alltid att knycka, vad du än gör för att skydda dem, om du har lagt dem på nätet. Vem som helst kan sno vad som helst på nätet.

Det finns en del sidor där man kan lägga upp bilder på ett sätt så att det inte är bara att klicka med höger knapp och tanka hem dem, men också där är det tämligen enkelt att plocka bilder, genom att läsa källkoden för sidan och hitta länkarna till var bilderna ligger.

Hoseok
4/23/15, 12:07 AM
#2

Det går inte att kopiera direkt från instagram, mendet finns tusentals hemsidor som gör att man kan gå in på vem som helsts konto och sno bilder ändå med ett högerklick..

Plus det går att print screena mobilen/paddan också i appen. Dina bilder är inte "helt skyddade". Vill du att de verkligen inte ska bli stulna, vattenstämpla dem. Det brukar skrämma bort folk.

[Outlawly]
4/24/15, 11:50 AM
#3

Värt är att notera är att facebook kan sälja dina bilder utan att du får något för dem

KPD
6/19/16, 3:46 PM
#4

#2 De sidor som länkar till Instagram tycks skapa egna bildfiler i format 320x320 eller 640x640. Dessa bildfiler ligger dessutom kvar, om man tar bort bilden från Instagram, i vart fall i några veckor; längre vet jag inte. Ligger de kvar "för evigt", eller uppdateras dessa sidor också så att bilder som inte längre finns kvar på Instagram tas bort från dem efter en tid? För bilder på Instagram tycks taggar finnas kvar, även om man tar bort dem. I detta fall gäller det alltså när jag vill ha kvar bilden på Instagram, men inte taggningen. När jag har ångrat en tämligen ny tagg, försvinner bilden direkt från sökresultat på Instagram, men gamla taggar går visserligen att ta bort från beskrivningen, men bilderna kommer ändå med i sökresultat på Instagram. Är det något som rättar till sig med tiden?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Upp till toppen
Annons: