Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 601 ggr
Anngerd
2015-04-22 23:21

Koppla plattan till kameran

Hej! Jag vill koppla min platta (Huawei) till min Canonkamera så att jag kan se mina foton på plattan direkt istället för att titta på den lilla displayen i kameran. Köpte en sådan sladd på Claes Ohlsson men vet inte hur jag ska göra nu. Någon som kan hjälpa mig?

Annons:
Inkanyezi
2015-04-22 23:47
#1

Jag är inte helt säker på att det går överhuvudtaget, det beror mest på Canon, om de har lämnat någon sådan möjlighet öppen. Kamerorna som har bäst konnektivitet kommer från Samsung, men också Fujifilm, Olympus och Sony har kameror som kan kopplas till en platta. Det finns ett par Canon-modeller som kan anpassas till att visa bilder på platta, men det hänger på vad du har för modell.

Det borde framgå i kamerans bruksanvisning. Förmodligen har du fått med en CD-ROM med ett program för att koppla kameran till dator, EOS Utility, om du har en sådan kamera som kan kopplas. Jag vet inte om de har appar till Android.

Ett flertal av Samsungs modeller kan kopplas upp direkt till plattor med Android eller iOS, några av dem med närfältsavkänning.

Men det hänger som sagt på kameran, och det är bara ett fåtal av kamerorna fån Canon som har det du frågar efter.

Upp till toppen
Annons: