Annons:
Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1856 ggr
sarapettersson98
3/21/15, 8:13 PM

HJÄLP Photoshop

Jag skulle vilja skaffa Photoshop det senaste men problemet är att det går inte när man ska skriva in sin adress så står det USA och stater i USA det går inte och ändra till Sverige. 

Hur ska jag göra? 

Vill jättegärna ha Photoshop med Camera RAW då jag fotar i RAW format så hade det underlättat med camera RAW.

Annons:
Martin
3/21/15, 8:41 PM
#1

Har du köpt programmet eller var är det du inte kan välja Sverige? Vilken sida är du inne på?

Här kan du köpa Creative Cloud för fotografer (Adobe Photoshop och Lightroom som prenumeration för 108 kr/månad).

Här är lite mer info om skillnaden, förr köpte man ju Photoshop för ca 10.000 kr, numera abonnerar man bara (om man har hoppat på det). För mig som inte använder hela sviten är det här kanon, för samma peng som jag fått en version av Photoshop utan uppdateringar inkluderar kan jag nu använda både Photoshop och Lightroom i 6-7 år för samma pengar (förutsatt att avgiften ligger på ungefär nuvarande nivå), inklusive uppdateringar.

Men det finns ju många andra program också, som gör att du kan hantera RAW-format så fundera på vad det är du behöver egentligen.

Camera RAW (om det bara är det du är ute efter) har du ju t.ex. även i Photoshop Elements.

mvh Martin

[VSK]
3/22/15, 8:09 AM
#2

Kan vara att adobe läser av IP-adressen och tolkar vart man bor. Som Martin skrev så ingår LR i PS när man hyr det. Det enda jag ogillar med att hyra det är att PS loggar in en i kontot när man startar det. Det tar extra lång tid 🤦‍♂️

sarapettersson98
3/23/15, 6:58 PM
#3

Löste det! När jag skapade kontot hade jag antagligen angett att jag bodde i USA. Provade att skapa ett nytt konto och valde Sverige och då löste det sig! 

Köpte en prenumeration på Creative Cloud ( Photoshop och Lightroom) för 108kr. 

Men tack ändå! 🙂

Upp till toppen
Annons: