Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Fotografera makro & stillbilder. Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Allmän diskussion kring fotografering

Bra fotoplatser i Stockholm

2015-02-17 09:08 #0 av: MagArne

Jag ska på utbildning i centrala Stockholm nästa vecka och funderar på att ta med mig systemkameran och stativ. Var kan man få till fina bilder över Stockholm? Gärna från en höjd. Första tanken är Katarinahissen men kanske är en massa staket  i vägen? Finns det bättre platser/höjder med utsikt över Stockholm?

Då jag har väldigt dålig koll på Stockholm så vore riktiga adresser bra som utgångspunkt för att hitta till platserna med hjälp av karta.

Anmäl
2015-02-17 09:13 #1 av: Surpan

Observatorielunden var det första jag kom att tänka på.

Annars så är ju hammarbybacken öppen nu, om du frågar snällt får du säkert ta liften upp utan skidor. Glad

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2015-02-17 09:24 #2 av: Jimmy.L

Monteliusvägen.

Sajtvärd för militärhistoriamoped, Sport och Mina foton 

No stress cabo verde  

35 dagar kvar till kryssning på Göta Kanal!

Anmäl
2015-02-17 10:07 #3 av: perk

Uppe på Fjällgatan, är på SöderFunderartror jag. Vacker utsikt var det i alla fall GladVar ju inte så långt från Katarinahissen heller.

Anmäl
2015-02-17 10:15 #4 av: Inkanyezi

Monteliusvägen, Skinnarviksberget, Fåfängan, Fjällgatan, Marieberg,

Västerbron, Essingeleden, Tranebergsbron

Anmäl
2015-02-17 13:29 #5 av: MagArne

En får tacka för tipsen. Jag återkommer nästa vecka om jag har något att visa upp Skämtar

Anmäl
2015-02-17 15:38 #6 av: VSK

Ska bli spännande å se dina bilder Får idé

Glad

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-02-19 10:29 #7 av: Emmaslindh

Katarinavägen (slussen som katarinahissen), där har du utsikt över både slussen, gamla stan och djurgården. 

Osäker på om det heter just Katarinavägen? tror det... denna plats är det i alla fall :) 

Anmäl
2015-02-19 11:09 #8 av: MagArne

#7 Intressant. Gillar ställen där man får motiv/byggnader även på höjden så de fyller hela bilden. Bara ett gäng byggnader utmed horisonten/vattenlinjen  kan göra bilden väldigt platt och ointressant om de inte är extremt höga.

Ska bli riktigt kul med en vecka i huvudstaden.

Anmäl
2015-02-19 11:23 #9 av: Inkanyezi

Katarinavägen går upp från Slussen (T-bana) mot Fjällgatan. Högst upp viker den av mot Renstiernas gata, och i kröken finns en liten backe upp till Fjällgatan. Där i böjen, lite längre upp, finns också den sedan länge nerlagda Stadsgårdshissen, där Carl-Anton har inrett en ateljé. Lite mer än halvvägs uppför Katarinavägen står monumentet för de Spanienfrivilliga.

Anmäl
2015-02-24 20:03 #10 av: MagArne

Från Katarinahissen

Anmäl
2016-07-24 12:52 #11 av: Inkanyezi

#10 Aj, vilken nostalgi den bilden väcker.

Anmäl
2016-07-24 13:38 #12 av: SirKnasen

Hur ser slussen ut idag? Stort hål och byggarbetsplats eller börjar de få till något?

*edit* Nevermind, hitta en webcam. Fulare än någonsin Ledsen http://webbkameror.se/webbkameror/gondolen/slussen_2_640.php

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.