Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 644 ggr
Anibaz
2015-01-27 22:48

Dags för ny kamera, tips?

Hej!

Jag ska snart köpa en ny kamera. Jag har tidigare haft Nikon D60 och har nu en Canon EOS 450D. Har varit nöjd med båda men mitt fotointresse är inte lika stort som det varit och jag är lite trött på att släpa runt på stora otympliga systemkameror så nu är jag ute efter en bra kompaktkamera som ger klara och fina bilder. Jag fotar främst hundar, både porträtt och actionbilder och är därför ute efter en kamera som håller måttet.

Jag är alltså ute efter en smidigt, inte allt för stor kamera som ger bra bilder, både med stillastående och rörligt motiv. Några tips?

Annons:
fridelfina
2015-01-27 22:52
#1

Den här tråden vill jag följa!

 
 

denstore
2015-01-27 23:04
#2

En kompis har den här, och är sjukligt nöjd: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=FZ200&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_content=FZ200&utm_campaign=prisjakt_se Den har ju ett par år på nacken, men är nog fortfarande bra, och efterföljaren, som kostar dubbelt så mycket, zoomar mindre och har sämre maxbländare. Självklart finns det ju andra bra superzoomar också, men de har jag ingen koll på. Sony ska väl också ha en med stor bländare, har jag för mig.

Anibaz
2015-01-27 23:11
#3

#2 Tack för tipset, ska kika på den.

Tar gärna emot fler tips!

Norrskenet
2015-01-27 23:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har haft den kameran i ett år och gillar den skarpt. Lätt att ta med och zoomen är fantastisk bra. Nu senast var jag i Serengeti och tog många bilder på vilda djur och fåglar och kameran gav mig många fina bilder. Enda nackdelen att inomhus när det är lite mörkt så blir det inte så bra bilder utan blixt, men eftersom jag inte fotar så mycket inomhus så spelar det mindre roll. annars är det en kanonkamera. Den här bilden är tagen just i Serengeti med full zoom

Norrskenet
2015-01-27 23:40
#5

Det finns fler bilder tagna med min FZ200 i mina inlägg Lejon i Serengeti och en Massajkvinna

Upp till toppen
Annons: