Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1301 ggr
luckysheltie
2014-12-10 17:53

(M) Shetland sheepdog

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir glad över lite kritik på bilderna!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
luckysheltie
2014-12-10 17:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2:a bilden

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[JenniN]
2014-12-11 22:10
#2

Fast det är väl inte ens du som har redigerat dem? iallafall inte den översta.

luckysheltie
2014-12-12 07:58
#3

Vad menar du? Att den översta bilden har varit i en sån tråd där de tar bort sele? Jag vill ju inte ha kritik på redigeringen utan på själva bilderna.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

MagArne
2014-12-12 13:38
#4

Den översta bilden känns matt och tråkig i färgerna samt inte helt skarp. Skärpan kan bero på att den är tagen med för lång slutartid 1/30s

Undre bilden är tagen med 1/60s och det är klart bättre och även där är färgerna klarare. Svårt att säga vad färgerna beror på då övre bilden är tagen med en D5100 och undre en D60. Troligtvis har det med ljusförhållandena att göra då de är tagna olika dagar. Efterbehandling i datorn gör ju sitt också.

[JenniN]
2014-12-12 22:10
#5

3# Jo fast redigeringen är en del av bilden.

luckysheltie
2014-12-13 00:23
#6

Ja, men då har jag ju fått hjälp med att redigera bilden så som jag tycker är fint o sen kan väl ni skriva vad ni tycker om det? Tycker du att det är snyggare med sele och lina? Det tycker inte jag och därför valde jag att få det bort redigerat. Ganska onödig diskussion tycker jag då jag endast vill veta vad andra tycker att jag kan förbättra på bilden.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
[JenniN]
2014-12-19 12:06
#7

6# Men ja, det är ju det som är kruxet, du vill veta vad DU kan förbättra med bilden. Men från början är det inte DU som redigerat den. 
Det är som att jag skulle ta någon annans bild och be om kritik på.

luckysheltie
2014-12-19 13:24
#8

Okej! Sjukt onödig diskussion! Men jag tycker inte att det är samma sak som att ta nån annans bild. Men då kan ju alla låtsas som att bilden inte finns och bara bry sig om den andra bilden. Eller så kan tråden tas bort eftersom att det blev ett så stort fel med bilden så får man göra en ny! Jag drar mig ur nu.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

MagArne
2014-12-20 19:21
#9

Om originalbilden hade en sele som har redigerats bort så anser jag att redan där finns ett problem. Som fotograf ska man tänka på dessa detaljer så inga stora redigeringar behövs som kan påverka slutresultatet.

Ta av sådant som går att avlägsna som inte önskas finnas på bilden. Placera djuret rätt så att även bakgrunden och ljuset blir fint och inte har störande objekt som behöver tas bort.

luckysheltie
2014-12-20 20:33
#10

Grejen är att jag måste ha sele på honom för han kan inte inkallning än.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[JenniN]
2014-12-20 20:37
#11

8#  Jag tycker att diskussionen  är högt nödvändig då den är relevant. 
Man kan inte ta kritik på en bild man inte kan stå bakom och säga att man själv har gjort. 

10# Se till att ha en köttbulle i fickan när du ska fotografera honom så borde han inte sticka sin väg. Annars får du lära dig att redigera själv om du ska be om kritik på bilderna.

Upp till toppen
Annons: