Annons:
Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1317 ggr
Caaassiiie
2014-10-01 18:06

Och så blev det höst...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…även nere i söder!
(även om graderna på termometern inte helt har kommit dit än)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Whippet
2014-10-01 18:22
#1

Usch jo! här är svinkallt! Jag har till och med dragit på mig en förkylning 🤢

I'm out Vilar huvudet i handen

Caaassiiie
2014-10-01 18:26
#2

Njo, just idag är det kanske inte så uppiggande grader, men det är ju fortfarande inte snorkallt/höstigt kallt! 🙂 Tråkigt med förkylningen hoppas du blir frisk snart! 🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Whippet
2014-10-01 18:45
#3

#2 Ja, det blir kanske kallare om det är grått och regnigt😮

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
2014-10-01 18:45
#4

#2 Ja, det blir kanske kallare om det är grått och regnigt😮

I'm out Vilar huvudet i handen

Bagtjesen
2014-10-01 20:16
#5

Fin samling färger du fått till! Här är det två-tre veckor till björnhonorna med ungar går och lägger sig. Märkbart hur mycket mindre småfåglar det är som annars brukar joddla omkring - 30 gäss på flyckt igår, med kosan söderut - då är det snart dags för mig också att ta mig en liten tur söderöver!

/Bägtjesen


Caaassiiie
2014-10-02 12:16
#6

#5 Tackar! Åh björnar… tänk om man själv hade den turen och få se dem. På tal om småfåglarna, det håller jag med om. Det blev betydligt tystare redan för nån vecka sen när man är van vid att höra fågelkvitter nonstop annars. Men hösten är också fin och härlig på sitt vis! 🙂

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Bagtjesen
2014-10-02 13:54
#7

#6 om man är ute mycket så får man chansen, speciellt när man har hundar som bara älskar att köra ner nosen i ett björnspår. Tyvärr är båda mina jämthundar numera borta, för 6 mån och 1 mån sedan. 3ggr har jag sett björn från bilen under de 10 år (fattas ett par månader) jag bott här uppe, men sett 13 björnar vid 12 tillfällen stående på marken (dock inte alltid så roligt…), det var en anledning att gå ifrån superkompkten som jag alltid hade med mig, till att köpa systemkamera och bra objektiv - men hitills har det varit förgäves, men mycket annat roligt i naturen har det ju blivit…

Nu väntar två veckor 50 mil söderöver, fågelvägen,…

/Bägtjesen


Upp till toppen
Annons: