Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 774 ggr
[JenniN]
9/18/14, 4:20 PM

Kritik (N), natur.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är total nybörjare på fotografering, men har på seaste tiden fått upp ett stort intresse för det. Har dock bara min mobil att fota med, men om det går bra i framtiden eller om intresset inte svalnar så kanske jag köper mig en systemkamera. 

men denna bilden tog jag imorse, och skulle vilja ha kritik på den. :)

Annons:
Inkanyezi
9/18/14, 10:52 PM
#1

Jag tycker att bilden är fin, och den kanske skulle vinna på lite efterbehandling. Telefonen har överexponerat lite grann, vilket gör att en hel del av de allra ljusaste delarna av bilden saknar teckning.

Den ger mig intryck av att ha tagits i morgondimman, och mjukheten i teckningen kan möjligen återge känslan då bilden togs, men det går att höja kontrasten om man vill ha färgerna djupare och öka skärpan en del.

Om det går att ställa in exponeringskompensation i telefonen, så kan dina bilder kanske vinna på att exponeras något mindre.

[JenniN]
9/19/14, 9:23 AM
#2

Jag ska snart ut nu på morgonen i dimman och ta fler bilder, jag ska då absolut tänka på dina råd. Om jag förstår dem =) .

Bagtjesen
9/19/14, 4:09 PM
#3

Grattis JennyN, som nybörjarbild så har du fått till ett fint motiv med många detaljer, och det är fint komponerat. Väldigt fint med de runda ovalerna och de transparenta bladen och vatten/frostdropparna, och bladens diagonal - svårt att göra det bättre när du är nybörjare - kameran har naturligtvis gjort det mesta/mycket bra så - men du såg ju "bilden".

/Bägtjesen


[JenniN]
9/19/14, 4:15 PM
#4

3# tack så jättemycket! Ja, kameran gjorde nog det mesta och det är väl så det brukar vara för mig iallafall. Jag har däremot svårt att ta bild på något och sen göra det vackrare än vad det egentligen är. vilket är något jag skulle vilja lära mig.  Men det kanske kommer med tiden.

Upp till toppen
Annons: