Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1148 ggr
Candy123
9/12/14, 2:53 PM

(M) Katt

Skulle gärna vilja ha kritik på denna bild 🙂

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Anjelu
9/12/14, 3:03 PM
#1

Tycker att det är jättefin bildkomposition, bra balans mellan motiv och bakgrund och bra ljus. Tycker att fokus har hamnat precis rätt (dock störs symmetrin något av halsbandet men det är ju mindre viktigt) Och ett mycket fint motiv är det också Skämtar

Bagtjesen
9/12/14, 5:09 PM
#2

Svårt att egentligen se hur bra bilden är, rent tekniskt, då den bara är 700x466 px, 

Och jag gillar kompositionen även om de ljusa vita fläckarna gör bakgrunden lite för orolig - I efterhand: Det som jag skulle tro att du kunde få fram lite bättre är lyster i kattens vita teckningar, och lite mer teckning på kattens nosrygg - då hade den nog blivit fullpottare på (M) för min del. Om du kan få till bilden en aning bättre beror t ex på vilken kamera du har och om du har tillgång till rå-fil för bilden, och sedan har kunskaperna att göra de förändringarna. Just nu står den fina teckningen i huvudets röda lite i kontrast till lite gråtoner och lite dålig teckning i ytan mellan morrhåren och nosryggen.

Sedan håller jag med #1 Anjelu att halsband är något som man regelmässsigt bör ta bort på husdjur som katter och  hundar, liksom att t ex inte fotografera marsvin och andra smådjur i bur.

/Bägtjesen


Upp till toppen
Annons: