Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 1368 ggr
luckysheltie
8/23/14, 12:30 PM

(N) Kattbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, skulle bli jätteglad för lite kritik på bilden!

Vanlig färg

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
luckysheltie
8/23/14, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Svart/vit, vilken tycker ni är finast?

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

luckysheltie
8/24/14, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Denna bilden också

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

lollonr4
8/25/14, 8:27 AM
#3

Gillar den första bilden så fin. Men litte synd att du fick med skuggan i gräset och att tassarna inte kom med i bilden. Men annars så tycker jag att du har fått med fina färger och en viss mjukhet i bilden. :) (är inget proffs men man få vell säga vad man tycker ändå?:))

luckysheltie
8/25/14, 12:45 PM
#4

#3 ja självklart, jag är inte något proffs heller direkt!🤪

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Bagtjesen
8/29/14, 7:08 PM
#5

Det är inga dåliga nybörjarbilder, men färgbilderna är bättre särskilt som du inte kanske inte tänkt på hur färger ser ut i svartvitt - bilden blir för grå och den svarta katten framträder inte så tydligt, eller hur?

Bilder blir oftast bättre, och man växer i sin bild- och kamerakunskap när man inte tar bilder utav ren tillfällighet, utan tänker och försöker tänka ut i vilka situationer man vill ta bilder - det vill säga - hur vill jag (=du) presentera katten. Vet man då hur kameran fungerar på de avstånden och hur bakgrunder och sådant ser ut, så växer man som fotograf.

Ett vanligt misstag ibörjan är också att man vill ta bilder på alldeles för kort avstånd (man vill komma såååå nära).  Att ta bilder på något längre avstånd och sedan beskära bilden kan vara ett sätt att få till bättre bilder.

Bilden i #2 (den tredje bilden) tycker jag är bättre eftersom det är en mer homogen/enhetlig bakgrund och så har du sänkt kameran mer till kattens perspektiv.

Fundera sedan själv över bilderna vad du tycker blev bra och inte, och vad som de andra tyckt om bilderna, och se efter vad du håller med om och vad du inte håller med om. Tänk sedan på "Detta kunde jag gjort annorlunda" och försök med det när du får chansen.

/Bägtjesen


luckysheltie
8/30/14, 11:39 AM
#6

#5 tack för alla tips, ska tänka på det!🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: