Annons:
Etikettövrigt
Läst 2166 ggr
Moalinn
2014-07-24 23:13

Tips på fotoprojekt

Jag känner att sommaren är tråkig och behöver något att göra. Tyckte om det senaste fotoprojektet jag gjorde så skulle gärna vilja hitta på något liknande igen men det står helt stilla i mitt huvud. Har ni några idéer på fotoprojekt? Gärna något som betyder något, något med en "story" bakom. Inte bara en massa bilder hit och dit.

Jag har gjort ett projekt där jag tolkade låtar i bilder och senast gjorde jag "Jag mår bra" som är baserat på Svenska ungdomars tankar och känslor.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
born2b
2014-07-28 14:52
#1

Frågan är om du vill kunna göre det hemma eller om du har möjlighet att åka runt och fotografera? Tex att plantera ett frö och dag för dag se hur det växer…

ronniepersson.daportfolio.com

Leon1973
2014-07-28 16:22
#2

Här är ett tips på något jag skulle kunna tänka mig göra själv och förmodligen kommer göra så fort jag fått hem mitt ND filter.

Ta med din kamera till olika platser, ny plats varje dag. Ta ett självporträtt med lång slutartid vilket innebär att du måste sitta stilla så att det inte blir rörelseoskärpa. Bilden på dig blir skarp men om du sitter t-ex på en gågata så blir människorna suddiga och det är du som är "ifokus" (pun intended).

ny plats och ny miljö varje dag, men alltid ett självporträtt av detta.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Moalinn
2014-07-29 13:49
#3

Att ta sig någonstans är inga problem så länge det är kollektivt. Att vänta på att något ska hända, och fotografera detta, är inget jag är intresserad av. Självporträtt tycker jag inte är jättekul kanske men självklart är det en bra ide som är värd att tänka på, tack #2!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: