Annons:
Etikettövrigt
Läst 1235 ggr
Taggeman
3/19/14, 11:06 AM

Ränder på bilden.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått mer o mer ränder på bilden.

Är det sensorn som inte kan återge bilden

Har en olympus mju toug 795.    http://asia.olympus-imaging.com/products/compact/sw_mju_series/mju795sw/

När det blir så här med bilderna är det något man kan göra åt det eller är det återvinningen som gäller för kameran?

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Taggeman
3/19/14, 11:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här en bild till på samma båt fast mer förstorad.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Inkanyezi
3/19/14, 12:00 PM
#2

Eftersom det är så himla dyrt att laga, och nya är ganska billiga, så blir det nog återvinningen om du inte kan få Olympus att byta ut kameran på garanti.

Det ser ut att vara ett utläsningsfel, och man pillar inte i den elektroniken, utan man byter delen - eller hela kameran. Kolla med Olympus om du kan få en ny kamera, annars är det nog bara återvinning som gäller.

Taggeman
3/19/14, 12:11 PM
#3

#2 Ja den har några år på nacken o det är nog inget man går in o pillar i eftersom den är vattentät, garantin har gått ut för länge sen.

Tack för svaret, annars var det en bra kamera för alla tillfällen gillar att  plåta fisk. Det kan ha varit att det smygit in lite fukt i kameran o gjort att överföringarna inte fungerar.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Perly
3/24/14, 1:22 PM
#4

Hm, vet att jag har fått liknande linjer på en del bilder förut men dessa berodde på datorn bilderna fördes över på, samma bilder fördes senare över utan linjer på en annan dator. 

Syns linjerna redan på displayen i kameran är det nog dessvärre dags att återvinna (om inte skulle jag testa att föra över till annan dator samt använda ett annat minneskort först om du ej gjort det).

Alltid Oavsett

Taggeman
3/24/14, 1:40 PM
#5

Jag tog fram kameran nu o dom här ränderna finns även på displayen

så det är nog någon avläsning som inte fungerar. 😕

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Perly
3/24/14, 1:56 PM
#6

Träligt 😕

Alltid Oavsett

Annons:
Upp till toppen
Annons: